O mnie

Książki fascynowały mnie od  zawsze, a od 20 lat zajmuję się ich promocją zawodowo: najpierw jako autorka poświęconej książkom audycji radiowej,  następnie jako szefowa działu promocji w wydawnictwach Znak i Literackim, a obecnie we własnej  Agencji Promocyjnej OKO, która specjalizuje się w organizacji i promocji międzynarodowych wydarzeń kulturalnych.

Miałam szczęście współpracować ze wspaniałymi ludźmi i być przy narodzinach książek, które na stałe weszły do kanonu współczesnej kultury. Mogłam uczyć się od najlepszych autorów, wydawców i dziennikarzy, za co zawsze będę wdzięczna i co traktuję  jako  wielką szansę i zobowiązanie.

Uważam, że promując książkę, z jednej strony  trzeba być wiernym wartościom niezmiennym, z drugiej zaś stale otwartym na zmiany. Narzędzia promocji, które  jeszcze wczoraj były skutecznie,  dziś, chcąc osiągnąć sukces,  należy wymienić na nowe.  Nie da się powtarzać swoich ani cudzych pomysłów, trzeba iść stale do przodu. I właśnie  tę konieczność stałego rozwoju, uczenia się nowych rzeczy, często na własnych błędach, przekraczania barier i przyzwyczajeń  uważam za wspaniałą.

Ostatnie lata to dla mnie niezwykle aktywny czas realizacji międzynarodowych projektów oraz fascynujących  spotkań z bibliotekarzami i nauczycielami podczas szkoleń i konferencji. To także czas satysfakcji, gdy wieloletnia praca zyskuje uznanie. Takim momentem radości była dla mnie ostatnio prestiżowa nagroda Książka Roku IBBY 2017 za upowszechnianie czytelnictwa.